Outdoor club :: Aktuality

Aktuality

Pravidla hry Bang!21

V předstihu k nastudování

BANG 21

SBÍRKA ZÁKONŮ SOUDCE ROYE BEANA VE ZNĚNÍ PŘEDCHOZÍCH PŘEDPISŮ

 

První zákon města říká, co se Štědrýho dne týká, že se o Vánocích v městě nestřílí.

Druhý zákon říká, že do deseti vteřin (délku vteřiny určuje soudce) od útoku Indiánů je potřeba se u soudce prokázat patronou značící život.

Třetí zákon města říká, že útok Indiánů ohlašuje výstřel z pistole.

Čtvrtý zákon města říká, že kdo nemá po útoku Indiánů u sebe patronu života, jde za soudcem aby ho spravedlivě odsoudil. Kdo patronu má, přežil útok a dostává od soudce další jednu. Za určitých okolností může soudce naopak patrony odebírat.

Pátý zákon města říká, že postavy pro ten den se losují každé ráno. Pokud se někomu vylosovaná postava nelíbí, je to jeho problém. I tak je každý povinen hrát naplno a dodržovat zákony.

Šestý zákon města říká, že veškerá přepadení a přestřelky se musí dít skrytě a o samotě. 

Sedmý zákon města říká, že soudcem smí být jen osoba starší 18 let.

Osmý zákon města říká, že přestřelku zahajuje vyzyvatel (např. bandita na zlatokopa nebo šerif a vice na banditu). Vyzyvatel předloží patronu, přepadený dorovnává. Vyzyvatel přihazuje, přepadený opět dorovnává. Kdo vyloží poslední, pokud protivník nemá čím dorovnat vyhrál. Vítěz bere poraženému 1 patronu.

Devátý zákon města jasně a jednoznačně říká, že MRTVÍ NEMLUVÍ. Kdo je vyřazen, neradí živým a nijak nenapomáhá s odhalováním banditů a šerifů, pomocníků a jiných postav. Porušení zákona se trestá vysokou pokutou nebo odběrem patron.

Desátý zákon města říká, že pokud se jakýkoli zákon soudci nelíbí, jedná se o špatný zákon.

Jedenáctý zákon města zakazuje demonstrovat.

Dvanáctý zákon města říká, že do demonstrantů lze střílet.

Třináctý zákon města mluví o duelech: Každý, kromě soudce a šerifa a generála Motorse může kohokolivyzvat 1x denně na souboj, tzn. Každého může vyzvat jen jednou.

Souboj nelze odmítnout, nezáleží na tom, jakou má kdo postavu a nemusí se prokazovat, pokud nevyužije její vlastnosti. 

Pouze v případě, že v duelu je náhodou vyzván a zabit bandita, náleží vyzyvateli odměna 3$.

Čtrnáctý zákon města mluví o koních: Kůň koupený u obchodníka umožňuje dojet z dostřelu kohokoli. Kůň protivníka tuto výhodu eliminuje. Dvojkůň je rychlejší než jednokůň a lze získat pouze směnou za dva jednokoně u obchodníka s deštěm. Nejrychlejší je trojkůň.

Patnáctý zákon města mluví o vězení: Generál Motors může kohokoli strčit na jednu hodinu do vězení – tzv. zajišťovací vazba. Nesmí to udělat opakovaně stejnému hráči a může to udělat max. 5x za den. Kdo je ve vězení, nemůže loupit, vyzývat na souboj, ale taky nemůže být přepaden ani zastřelen. 

 

POSTAVY A CHARAKTERY

SOUDCE, Mr. ROY BEAN

Funkce veřejná, tj. známá. Odznakem jeho moci je šestiranný revolver nabitý šesti ranami, které musí vystačit na celé funkční období, tj. jeden den.

Výstřelem soudce ohlašuje indiánské útoky, po nichž kontroluje úmrtnost a připravenost občanů – patronou značící život se musí každá postava prokázat do 10 vteřin po útoku dle odpočítávání soudce. Délka vteřiny závisí na uvážení soudce. Pokud výstřel selže, soudce může ihned použít další komoru, ale znamená to, že Indiáni sníží počet možných denních útoků se snižuje.

Soudce určuje úkoly a sazby, za které je možné získat ztracený život, tj. pokud se neprokáže patronou, ale nebyl zabitý. To neplatí, pokud byl život ztracený v přestřelce, přepadení, duelu…

Soudce je oprávněn vyhlásit během funkčního období alespoň jeden zákon a zapsat ho do zákoníku. Pokud se následujícímu soudci zákon nelíbí, je oprávněn ho zrušit podle paragrafu 7.

Pokud je zákon vyloženě debilní a jde proti hře či zdravému rozumu, může být uplatněn „Soudce Lynch“ zákon může zrušit alespoň trojčlenná delegace demonstrantů (viz zákoník) ve zkráceném jednání, tzv. „krátký proces“.

Soudce rozhoduje sporné případy (zásadně ve svůj prospěch, v horším případě ve prospěch šerifa a viceů) a řeší vzniklé neřešitelné situace. 

Soudce dostává za výkon funkce 3 patrony a 8 $. Soudce může jmenovat následujícího soudce podle svého uvážení. 

počet postav: 1

vnější odznak: revolver

denní odměna: 3 patrony plus 8$

 

ŠERIF : funkce veřejná; obdrží jako odznak svého úřadu kovovou šerifskou hvězdu, kterou je povinen nosit. Po uvedení do úřadu obdrží pro dob výkonu funkce 2 patrony navíc. Chrání občany a snaží se zabít bandity. Zabít banditu může šerif pouze v doprovodu jednoho pomocníka – vice. Za svou práci získává šerif odměnu 6 $

a za každého dopadeného banditu prémii ve výši 3 $. Na zabití šerifa se musí sejít 3 banditi.

Počet postav: 1

odznak: kovová hvězda

denní odměna: 5$ plus 3$ odměna za každého sejmutého zločince

 

VICE – ZÁSTUPCE ŠERIFA

Funkce tajná; jeho úkolem je pomáhat šerifovi, získávat informace mezi bandity a zlatokopy. Zabít banditu dokáže šerif pouze s jeho pomocí. Přežije-li, získává odměnu 4$ a prémii ve výši 3 $ za každého vyřazeného banditu. Pokud je šerif zastřelen, můžou bandity nadále likvidovat 3 pomocníci, sejdou – li se pohromadě, nebo pomocník s pomocí Generála Motorse a Walkera Texas Rangera.

počet postav: 3

Denní odměna: 4$ plus 3$ za každou asistenci u zabití bandity

 

BANDITA zloduch Bob

funkce tajná; přepadává zlatokopy, což se může stát jenom o samotě – bez jakýchkoli svědků.

Výzvou „peníze nebo život“ dává na vybranou, jestli dojde k přestřelce nebo zlatokop ihned odevzdá 3 $.

Bandita nesmí přepadnout opakovaně stejného zlatokopa. Bandita, který prohraje přestřelku, přichází o 1 patronu, ne o naloupený ani jiný majetek.

Zabít šerifa mohou pouze 3 banditi společně. Každý za to obdrží od zabitého šerifa patronu, pokud jich šerif ještě tolik má. Pokud ne, rozhoduje soudce, co si bandité zaslouží. Banditu může zabít jen šerif v doprovodu 1 vice nebo v případě smrti šerifa 3 pomocníci nebo pomocník, generál Motors a Walker Texas Ranger

 počet postav: 6

denní odměna: 0$

 

PISTOLNÍK, BILLY KID, 

mistr rychlé střelby

funkce tajná; chová se jako každý jiný zlatokop, ale v každé přestřelce jako by měl o 2 patrony navíc. V případě přepadení na konci normální přestřelky, tj. pokud mu dojdou náboje, prokáže identifikační kartičkou a může vystřelit ještě 2x, tedy i v případě, že skutečné patrony už mu došly. Vítěz jako vždy bere patronu

Počet postav: 1

znak: revolver + 2 nábojnice

denní odměna: 3$

 

ZLATOKOP, prostý občan

funkce tajná. Jeho úkolem je nasbírat co nejvíce zlata, nenechat se přepadnout a přežít do večera. Pokud se mu to povede, tj. má večer alespoň 1 patronu, obdrží 4 $ (mimo odměnu za hry a jiné dolování). V případě přepadení se může rozhodnout, zda se bude bránit, nebo odevzdá 3$. Může si také přilepšit na odměnách ze zatykačů.

Okradený může nahlásit loupež, ale nemůže prozradit identitu, protože lupič byl samozřejmě maskovaný. Také smí nahlásit loupež až s časovým odstupem mi. 10 minut. Může určité nepřímé údaje sdělit detektivu Pinkertonovi, třeba jedná-li se o muže či ženu, dítě nebo dospělý a jeden zvláštní znak. Dále viz postava „Pinkerton“.

Bandita nesmí přepadnout dvakrát stejného občana, což ale neznamená, že jednoho zlatokopa nemůže přepadnout za den více banditů!

Počet postav: neomezeně

Denní odměna: 4$

 

HRÁČ

karbaník, funkce veřejná; získává nuggety nebo peníze karetní hrou a to jak falešnou, tak poctivou, záleží na něm. Nikdo nemá povinnost s ním hrát, záleží na šikovnosti karbaníka, zda někoho přesvědčí.

Pokud bude vyzván ke hře Hráč, nesmí odmítnout alespoň 1 hru, kterou si ale může vybrat sám. 

Výše sázek i jejich podoba záleží na dohodě (2:1, 3:1…), zejména na vůli karbaníka – nikdo ho nemůže nutit hrát za nevýhodný kurz nebo komoditu, jíž se mu nedostává, ale musí vsadit vždy oba to samé – peníze, patrony, nuggety, kůže, koně…). Platidlo lze měnit po jednotlivých kolech, ale poslední patrona nelze vsadit – nelze hrát o život!!!

Karbaník může nabízet jakoukoli hru – skořápky, větší bere, prší, černý petr, vole padni, ruleta nebo třeba poker. Nevadí, když jeden z nich hraje hru poprvé, oba ale musí rozumět pravidlům. Hráčem smí být jen osoba do 20 let.

Počet postav: 1

odznak: balíček karet, ruleta

denní odměna: 0$

 

CALAMITY JANE

funkce tajná; scout, zálesák, extrémně nebezpečná postava. V případě přepadení banditou se C.J. prokáže kartou postavy a bez jakéhokoli střílení obdrží od útočníka patronu a 2 $. Nedostává večerní odměnu. V případě, že na ni nikdo celý den nezaútočí, dostane 1 patronu a 3$.

Počet postav: 1

denní odměna: patrona plus 3$ pouze v případě, že na ni nebyl podniknut útok

 

DOKTOR SMRT, Doc. HOLLIDAY

funkce tajná, lékař, medicinman, nepřítel. Může vyléčit, může zabít. Když jeho lék nepomůže, třeba s ním půjdou zalepit boty. Doktor Smrt si vybírá náhodné i cílené oběti, a dá jim vybrat ze dvou karet osudu. Jedna znamená život, druhá smrt. V případě úmrtí si pacient Doca Hollidaye ponechává své zlato, peníze i patrony, ale po zbytek dne je vyřazen. Doktor nesmí použít karty osudu, je-li napaden banditou, vyzván na duel či zatažen do jiné přestřelky. Pokud přežije, získává Doc večer 5 $.

V případě, že narazí na zabitého zlatokopa, nebo dokonce šerifa, vice či banditu... může mrtvolu výběrem karty osudu vrátit do hry. Postava je aktivní, dokud 3x někoho nezabije.

Počet postav: 1

denní odměna: 5$

 

NEPRŮSTŘELNÝ JOHNNY

Funkce tajná; nelze ho zastřelit, má vždycky o 1 patronu víc než soupeř. Neznamená to ale, že ho nemůže navštívit Doc Holliday. Pokud přežije, dostává Neprůstřelný Johnny večer 2$. Může ho ale zavřít generál Motors do basy, zahubit Doc. Holliday, popř. Dynamit Mr. Čmouda. 

 Počet postav: 1

denní odměna při dožití 2$

 

BANKÉŘ:

Funkce veřejná; mění zlaté nuggety na peníze v poměru, který vyhlašuje soudce, pokud už nějaké nuggety budou. Vyplácí peníze zlatokopům a uschovává podezření detektiva Pinkertona.

Ráno obdrží pokladnu s penězi. Rozumí se samosebou, že z pokladny nekrade pro sebe. Přepadnout banku může kdokoli, ale jen v počtu 3 osob. Při přepadení banky nedochází k přestřelce, bankéř odevzdá každému 3x denní výplatu zlatokopa (12$).

Po loupeži může na šerifovi požadovat vydání zatykače na zloducha Boba, tj. univerzálně na všechny lumpy, ale nesmí určit, kdo to byl – použili šátky, takže to vlastně nemá vědět. Až pokud je některý z lupičů dopaden, dosvědčí bankéř jeho totožnost. Je-li na konci dne lupič mrtev nebo ve vězení, ať už cíleně nebo náhodně, dostává odměnu ze zatykače vykonavatel, bankéř 1$ za každou mrtvolu lupiče.

Počet postav: 1

odznak: 1. národní banka

denní odměna: 6$

 

OBCHODNÍK s deštěm

Funkce veřejná. Prodává zboží pro potěšení, zábavu i důležité pro práci zlatokopa. Obchodník prodává jídlo, munici, zbraně, koně, pádla, lodě a je prospěšný jak pro bandity, tak pro šerifa a řádné občany. Proto se na něj během prodeje nestřílí. Může ale odmítnout prodat někomu zboží, pokud k tomu má důvod (například byl přepaden). Může dávat zákonodárnému sboru informace o banditech. Obchodník smí být jen osoba starší 7 let, pokud ovládá kupecké počty. Prodává lucerny, krumpáče, vykoupení z mytí nádobí, dynamit, pádla, sladkosti, výstřely z luku a jednokoně. Za provizi 1$ mění více jednokoní za vícekoně.

Počet postav: 1

Odměna podle objemu prodaného zboží 3-15 $ 

 

DETEKTIV Pinkerton: funkce tajná. Detektiv se ptá, sbírá informace, slídí, pátrá, dedukuje. U bankéře si může uložit lístky se zapsaným podezřením a časem uložení. Pokud se později prokáže, že je jakákoli postava určena správně, získává detektiv za každou identifikaci 3$. Pokud je přepaden podezřelým až po zápisu, jeho tip je platný. Může se ptát přepadených, ale každý mu může říct jen jednu indicii - např. je to muž/žena, velký/malý, barva trička, boty nebo sandály, klobouk/čepice… platí vždy podoba v době přepadení. Při výslechu se prokazuje kartičkou detektiva. Za falešné obvinění 1 $ ztrácí.

Počet postav: 1

denní odměna: podle úspěšnosti

 

GENERÁL Motors:

funkce veřejná. Spolupracuje s tajnou postavou Walkera Texas rangera. S Walkerem a 1 vicem může zabít banditu. Může taky 5 osob za den podle svého uvážení zavřít na jednu hodinu do basy – předá mu kartičku vězení a nahlásí všem, že je postava zavřená. Generála Motorse nelze vyzvat na duel. Obdrží před nástupem do funkce 2 patrony navíc. 

Počet postav: 1

odznak: meč

Denní odměna 4$ plus 2 patrony

 

INDIÁN BANJO: lovec skalpů

Funkce tajná. Zabíjí tiše šípem ze zálohy. Přepadává zezadu a ohlašuje se šeptem slovem „bendžo“. Přepadený odevzdá 1 patronu. Jako Indián nemá předsudky a útočí na kohokoli, nemusí ani dodržet pravidlo osamělosti. V případě veřejného prostoru musí ale jít vždy o útok zezadu a  odevzdání patrony musí vždy proběhnout o samotě. Indiána Banjo může zlikvidovat pouze Generál Motors, Walker Texas Ranger heslem „dobrý indián – mrtvý indián!“ nebo doktor Smrt losem. Je-li sám přepaden, nemusí I.B. svou schopnost využít a může nechat proběhnout přepadení inkognito zcela normálně „peníze nebo život“. I.B. se tak může později pomstít. Indiánovi Banjo nedoporučujeme útočit na generála Motorse.

Počet postav: 1

odměna: 0$

 

Mr. Čmoud– Doutnák; odborník na výbušniny. Funkce tajná. Kdykoli je přepaden, dává místo peněz či patrony do oběhu zapálený dynamit. Snahou každého je se ho zbavit. Komu zůstane dynamit večer při konci hry, vybouchne. Pokud chce bandita předat dynamit, nedochází k přestřelce o peníze nebo život. Dotyčný tak nemusí vědět, že mu dává dynamit bandita, ani to vlastně bandita být nemusí, záleží, od koho to dostal. Taky může Mr. Čmoud rozdávat dynamity aktivně – o samotě jako přepadení a komukoli, a to 4 ks za den. Kdo vybouchne, ztrácí patronu, což platí i o samotném Čmoudovi. Setká-li se u někoho dynamitů víc, ztrácí patronu za každý. 

počet postav: 1

Denní odměna: 5$

 

TEXAS RANGER Walker

Funkce tajná. Dobrovolný pořádkový sbor, stojící na straně zákona.  Může v případě podezření legitimovat občany a to 8x za den. Pokud občan odmítne, následuje přestřelka jako při přepadení, jen bez výzvy peníze nebo život. Po smrti šerifa může s generálem Motorsem a min. jedním zástupcem zlikvidovat banditu. Může také zabít Indiána Banjo.

Počet postav:1

znak: hvězda v kruhu

denní odměna: 5$ plus 2 patrony


Jana Lhotská, 11.08.2021, 13:00.